מזונות מזיקים לכלבים

בצל ושום – בצל ושום מסוכנים לכלבים וחתולים משום שהם מכילים תרכובות גופרית שעלולים להזיק לתאי הדם האדומים ולגרום לאנמיה.
חתולים הרבה יותר רגישים מאשר כלבים. כמו כן, לפעמים מזון לתינוקות, עלול להכיל אבקת בצל.

עצמות דגים ועופות – לא רצוי לתת לכלב עצמות דגים או עוף או כל עצם אחרת שנשברת לחתיכות דקות וחדות שעלולות לפצוע את מערכת העיכול של הכלב.

מזון חתולים – לא מומלץ לתת לכלבים מזון לחתולים באופן קבוע משום שמזון חתולים מכיל  בדרך כלל  כמויות חלבון ושומן גבוהים ממה שרצוי להיות בתזונת הכלב.

קפאין – לא רצוי לתת לכלב מזונות או משקאות שמכילים קפאין כדוגמת: קפה, קוקה קולה, תה, שוקולד ועוד. קפאין מזיק לכלב ובעל השפעה מזיקה על הלב ומערכת העצבים המרכזית.

צימוקים וענבים – צריכת צימוקים וענבים אצל כלבים עלולה להשפיע בצורה שלילית על הכליות.

תוספי ויטמינים לבני אדם עם ברזל – לא מומלץ לתת לכלב תוספי ויטמינים המיועדים לבני אדם ושמכילים ברזל, תוספים אלו עלולים לפגוע במערכת העיכול.

כבד – לא מומלץ לתת לכלב כמויות גדולות של כבד משום שכבד מכיל כמות גדולה של ויטמין A וויטמין A הוא בעל השפעה רעילה בכמויות גדולות.

אגוז מקדמיה – לא מומלץ לתת לכלב אגוזי מקדמיה, אגוזי מקדמיה מכילים רעלן שעשוי לפגוע במערכת העיכול, מערכת העצבים ובשרירים.

אפרסמונים – לא מומלץ לתת לכלב לאכול אפרסמונים, אפרסמונים עלולים לגרום לחסימות מעיים.

ביצים לא מבושלות – במידה ואתם נותנים לכלבכם לאכול ביצים, רצוי שיאכל אותן מבושלות משום שביצים נאות מכילות סלמונלה ואנזים מסויים שמשפיע על ספיגת ויטמין B, מה שעלוללהוביל לבעיות עור.

בצק שמרים לא אפוי – לא מומלץ לתת לכלב בצק שמרים (לפני אפיה) משום שהבצק עלול לגרום ליצירת גזים במערכת העיכול שעשויים לגרום לכאבים.

קלחי תירס – לא מומלץ לתת לכלב לאכול קלחי תירס שלמים, חסימות מעי כתוצאה מבליעת חתיכת קלח תירס הן לא מחזה נדיר על שולחן הניתוחים של הוטרינר.

דגי סלמון וטרוטה – דגים כמו סלמון וטרוטה מכילים טפילים מסויימים שלא מחוסלים בבישול, מערכת העיכול של האדם מסוגלת לסבול את הטפילים הללו, אך הכלב לא!

אלכוהול – אלכוהול מסוכן לכלבים, אלכוהול עשוי לגרום לבעיות במערכת העיכול, שכרות, קשיי נשימה, איבוד הכרה ואף מוות.

אבוקדו – אבוקדו עלול לגרום לבעיות נשימה ולהצטברות נוזלים מסביב ללב.

תבלינים – צריכת תבלינים מרובה עלולה לגרום לבעיות עיכול בכלבים ואף לפגוע בתאי הדם האדומים.

ממתיק מלאכותי Xylitol – ממתיק מלאכותי בשם Xylitol  שנמצא בממתקים ובמסטיקים עלול לגרום לירידה מהירה ברמת הסוכר בדם, להתקפים ולדיכאון.

חני ענפי – שירותי לכידה, הצלה וקבורת כלבים