נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר – Nova Scotia Duck Tolling Retriever

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר - Nova Scotia Duck Tolling Retriever

קצת רקע

גזע הכלבים נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר (באנגלית: Nova Scotia Duck Tolling Retriever) פותח במאה ה-19 במחוז קנדי בפרובינציית נובה סקוטיה.
כלבי הגזע פותחו במטרה לשמש ככלבי ציד שתפקידם היה לפתות את הברווזים ועופות מים אחרים לכיוון הצייד באמצעות שיטה המחקה את התנהגותו של המסקרנת של השועל.
הכלבים משכו את הברווזים לכיוונו של הצייד וזה היה יורה בהם.
המילה Tolling מגיעה מאנגלית Tollen פירושו לזמן.
כלבי הגזע ידועים ככלבים אינטליגנטים, מרעיפים חיבה ומאוד אוהבים לרצות את בעליהם.
הם בעלי מרץ בלי נדלה וכל כך אוהבים לשחק בלך תביא, שבעליהם תמיד יתעייפו מהמשחק לפניהם.

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הוא כלב בגודל בינוני

הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הוא כלב ספורט בעל ממדים בינוניים. גובהו 43.18 עד 53.34 סנטימטר ומשקלו 16 עד 23 קילוגרם.

תקציר מאפייני הגזע

  • מאפיינים גופניים
  • בריאות כללית טובה
  • תוחלת חיים סבירה
  • בעלי נטייה רבה לעליה במשקל
  • משירים פרווה במידה מתונה
  • קל מאוד לטפח את פרוותם
  • מזילים מעט מאוד ריר
  • מתאימים טוב למזג אוויר קר
  • מתאימים טוב למזג אוויר חם

  • צרכי גידול ומאפיינים
  • קצת רגישים
  • יכולים להתאים מאוד לחיים בדירת מגורים
  • מתאימים במידה מתונה לגידול עבור בעלי כלבים חסרי ניסיון
  • קצת קשה להם להיות לבד בבית
  • מרעיפים חיבה על משפחתם במידה רבה מאוד
  • ידידותיים לילדים במידה רבה מאוד
  • ידידותיים לכלבים במידה רבה
  • ידידותיים כלפי זרים במידה רבה
  • צריכים פעילות גופנית רבה מאוד
  • מאפייני אופי אישיות
  • מאוד אינטליגנטים
  • קלים לאילוף
  • פעילים מאוד
  • קצת אינטנסיביים
  • בעלי נטייה בינונית לשוטטות
  • בעלי נטייה רבה מאוד לציד
  • עם נטייה רבה ללעיסה
  • נובחים הרבה
  • אוהבים מאוד לשחק

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר בסרטון

מאפייני בריאות

תוחלת החיים המשוערת של הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר היא 10 עד 14 שנים.
מצב בריאות כללית: מצב טוב.
יש גזעי יש גזעי כלבים שמאופיינים בבריאות כללית ירודה בגלל טקטיקות השבחה כושלות. זה אומר שכלבי גזע מסוים עלולים להיות בסיכון מוגבר למחלות שאופייניות לגזע.
כלבי הגזע הם בעלי נטייה רבה לעליה במשקל.
יש גזעי כלבים עם נטייה רבה יותר לעליה במשקל ויש פחות. כמו בבני אדם גם בכלבים עודף משקל עלול לגרום למחלות ובתפקוד תקין ולכן, חשוב להקנות לכלבים הרגלי אכילה מתאימים שישמרו עליהם מפני עליה במשקל.

כלבי גזע הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר משירים פרווה במידה מתונה.
יש כלבים עם נשירה לאורך כל השנה, אחרים משירים באופן עונתי, יש שגם וגם ויש כלבים שכמעט ולא משירים את פרוותם. אם אתה חובב ניקיון מושבע כדאי לך לאמץ כלב שלא משיר הרבה פרווה.
כמו כן, קל מאוד לשמור על הפרווה שלהם מטופחת.
יש כלבים שכל מה שצריך לעשות זה לסרק אותם והם כבר יראו מאוד מטופחים, אחרים יצטרכו יותר עבודה של סירוק, אמבטיה וגזיזת הפרווה.
כלבי הגזע מריירים (אלה שנוזל להם ריר) במידה מועטה.
יש כלבים שלא מפסיקים לרייר כמו לדוגמה בולדוג אנגלי שיכול פשוט להשאיר עליך כתמים רטובים וגדולים כשהוא רק בא לומר לך שלום.

תנאי מזג אוויר

כלבי הגזע יכולים להתאים לא רע למזג אוויר קר.
כלבים עם פרווה קצרה ובעלי כמות שומן מועטה יתאימו פחות לתנאי סביבה קרים. יש כלבים שממש רגישים לקור ולכן לא מתאימים למקומות קרים.
והם יכולים להתאים לא רע למזג אוויר חם.
כלבים עם פרווה דו שכבתית סמיכה ועבה יהיו יותר רגישים לחום. גם גזעי כלבים עם חוטם קצר כדוגמת פאג ובולדוג יסבלו בסביבה חמה משום שהם לא יכולים להתנשף כראוי בכדי לקרר את עצמם..

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם כלבים קצת רגישים

כלבי הגזע הם בעלי רמת רגישות בינונית.
יש כלבים שלא יזיז להם אם בעליהם יגער בהם בכעס, אחרים יקחו ללב בצורה מאוד קשה אפילו אם רק יביטו בהם באופן חודר. כלבים בעלי רגישות נמוכה טמפרמנט של איזי גוינג, סובלניים ובעלי "עור של פיל" לא יתקשו להסתדר בבית מבולגן ורועש עם ילדים אקטיביים ובעל בית צעקני ולא עקבי. כלבים רגישים לא יצליחו להסתדר בסביבה כזו.
הם יכולים להתאים מאוד לחיים בדירת מגורים.
התאמה לחיים בדירת מגורים בבניין משותף היא לא רק פונקציה של ממדי הכלב אלא, הטמפרמנט שלו. כלב אנרגטי ופעלתן שאוהב לרוץ, לקפוץ, לחפור, לשחק ולנבוח בקולי קולות, לא יתאים כל כך לחיים בדירת מגורים ואילו כלב שקט ורגוע עם רמת אנרגיה נמוכה יתאים יותר לחיים בדירת מגורים.
וכמו כן, מתאימים במידה מתונה לגידול עבור בעלי כלבים חסרי ניסיון.
יש כלבים שיותר קל לגדל מכלבים אחרים ויש שהם יותר קשים. כלבים רגישים, עצמאיים ואסרטיביים הם קשים יותר לגידול עבור בעלי כלבים מתחילים ודורשים יד מנוסה בוטחת ומנוסה יותר.
די סובלים כאשר משאירים אותם לבד בבית. יש כלבים שיוצרים קשר מאוד חזק עם בעליהם וקשה להם להסתגל לחיות לבד בבית במשך שעות ארוכות. בזמנים כאלה הם עלולים לחוות פאניקה וחרדה ולגלות התנהגות הרסנית של נביחות, יללות, ללעוס רהיטים ולהפוך את הבית. כלבים כאלה לא יתאימו לבעלים שצריכים להימצא שעות ארוכות מחוץ לביתם.

מידת הידידותיות של כלבי הגזע

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם כלבים שמרעיפים חיבה על משפחתם במידה רבה מאוד.
יש גזעי כלבים בעלי אופי עצמאי ויוצרים רושם של ריחוק גם אם הם גדלו עם אותו הבעלים מגיל צעיר. גזעי כלבים אחרים יצרו קשר ייחודי עם אדם אחד ואחרים ירעיפו חיבה רבה על כל בני המשפחה. גם לאופן הגידול יש השפעה, כלבים שגדלו בתוך הבית ולא בחצר יצרו קשר חזק יותר עם משפחתם.
הם ידידותיים לילדים במידה רבה מאוד.
כלבים ידידותיים לילדים הם כלבים שמסוגלים לסבול באורך רוח את הליטופים האגרסיביים והחיבוקים החזקים שילדים נוהגים לתת לכלבים. אלו כלבים שאדישים לצעקות, לריצות ולבלגאן שמאפיינים סביבה של ילדים.
הם ידידותיים לכלבים במידה רבה.
ידידותיות לאנשים ולכלבים אחרים יכולים להיות שני דברים שונים. יש כלבים שירעיפו חיבה על אנשים, אפילו זרים ולעומת זאת יהיו תוקפניים כלפי כלבים אחרים. יש כלבים שישחקו ופתאום יתקפו, אחרים יעדיפו לברוח. לא רק לסוג הגזע יש השפעה על מידת הידידותיות, אלא, גם לאופן הגידול. כלבים שנשארו עם אימם ויתר השגר שלהם עד גיל 6-8 שבועות וכלבים שבילו זמן רב בהיותם גורים עם כלבים אחרים יהיו בעלי כישורים חברתיים טובים יותר עם כלבים אחרים.
והם ידידותיים כלפי זרים במידה רבה.
כלבים ידידותיים לזרים יקדמו אנשים זרים בכשכושי זנב, אחרים יהיו ביישנים, חלק יהיו חשדניים ויש שאפילו יגלו אגרסיביות כלפי אנשים זרים. ההבדלים הם לא רק בין הגזעים אלא, גם באופן הגידול. כלבים שעברו סוציאליזציה טובה ונחשפו לסוגים שונים של אנשים בגיל צעיר יגיבו בצורה טובה יותר כלפי זרים בגיל יותר מבוגר.

אינטליגנציה ואילוף

כלבי גזע נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר נחשבים ככלבים מאוד אינטליגנטים.
בדרך כלל כלבים שהושבחו למטרות עבודה כמו כלבי רעייה יהיו כלבים יותר אינטליגנטים יותר ולכן בעליהם צריך לספק להם יותר גירויים במשימות מחשבה שונות. אם הם לא יקבלו את האימון הזה הם יפעלו באופן עצמאי בדרכים שעלולות להראות הרסניות כמו: חפירות של בורות בחצר ולעיסת רהיטים.
וכמו כן, הם קלים לאילוף.
כלבים קלים לאילוף הם בעלי יכולת טובה יותר לקשר בין הוראות מילוליות לביצוע פעולה כלשהיא. כלבים יותר קשים יצטרכו יותר זמן ויותר חזרות.

אנרגיה ופעילות

כלבי הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם כלבים פעילים מאוד. גזעי כלבים שונים האחד מהשני ברמות האנרגיה והפעילות. יש כלבים שכל הזמן מוכנים לאקשן ואחרים יכולים פשוט לרבוץ כל היום. כלבים פעילים צריכים להוציא את המרץ שלהם בדרכים בונות אחרת, האופי הפעיל שלהם עלול לבוא לידי ביטוי בדרכים הרסניות.
הם גם קצת אינטנסיביים. כלב אינטנסיבי הוא כלב מהסוג שמושך את בעליו בעוצמה אם לא אולף כיאות, עובר דרך מכשולים במקום לעקוף אותם ואפילו שותה ואוכל באופן אינטנסיבי. כלבים מאוד אינטנסיביים לא מתאימים למשפחות עם ילדים קטנים או לאנשים מבוגרים.
וכמו כן, הם צריכים פעילות גופנית רבה מאוד. כלבים מסוימים יסתדרו עם פעילות גופנית מועטה כמו הליכה איטית בשכונה, אחרים צריכים הליכה נמרץ וגזעי כלבים כמו כלבי רעייה יצטרכו פעילות גופנית נמרצת. חשוב לספק לכלב את צרכי הפעילות הגופנית שמתאימים לו בכדי, שלא יבטא את צרכיו בדרכים הרסניות.

יצרים ונטיות

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר לא מהכלבים שיוצאים למחוזות רחוקים

כלבים מגזע נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם בעלי נטייה בינונית לשוטטות. יש גזעי כלבים עם נטייה רבה יותר לשוטטות. כלבים אלו יגיעו למקומות מרוחקים מביתם גם ללא בעליהם.

ציידים מעולים

הנובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם בעלי נטייה רבה מאוד לציד. ישנם גזעי כלבים שבמקור יועדו לציד כדוגמת טריירים ולכן יש להם אינסטינקט מולד לרדוף ולפעמים להרוג חיות אחרות. כלבים כאלה ירדפו אחרי חתולים, ציפורים, אופניים ואפילו מכוניות. בעליהם צריכים לדאוג שהם לא יהיו במצב שיאפשר להם לרדוף באופן שיפגע בהם או באחרים.

הם אוהבים לנגוס

כלבי הגזע הם עם נטייה רבה ללעיסה. יש גזעי כלבים שנוטים יותר להשתמש בפה שלהם ללעוס ולנשוך קלות (מבלי לחדור את העור) ביחסים שלהם עם אנשים. צריך ללמד אותם שהם יכולים ללעוס סמרטוטים וצעצועים אך, לא אנשים.

כלבי הגזע נובחים הרבה

כלבי נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר הם בעלי נטייה רבה לנביחות או יללות. יש גזעי כלבים שיותר מרעישים ויש שפחות. חשוב לבחור כלב שמתאים לצרכים שלך. אם אתה מתגורר בבניין משותף כדאי לקחת כלב יותר שקט שלא יסבך אותך עם השכנים.

נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר אוהב מאוד לשחק

כלבי נובה סקוטיה דאק טולינג רטריבר אוהבים מאוד לשחק. יש סוגי כלבים שיותר אוהבים לשחק במשחקים כמו לרוץ ולהביא או במשיכת סמרטוטים ואחרים פחות. חשוב שסוג הכלב וצרכיו יתאימו לאלו של בעליו.